تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

درباره تبلیغات سرگرم کننده انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا

  • کد خبر: ۴۸۶۱۲
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
درباره تبلیغات سرگرم کننده انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا
قطعا انتخابات آمریکا بر سرنوشت مردم آمریکا و خیلی از کشور‌های دنیا تأثیر می‌گذارد، اما پیش از هر چیز دیگر یک شوی جذاب است با مخلوطی از مناظره‌های جنجالی، فیلم‌های تبلیغاتی جذاب، سخنرانی‌های ماهرانه و در انتخابات جدید، تبلیغات مجازی و پویش‌های اینترنتی.
محمدناصر حق خواه | شهرآرانیوز؛ کسی که با چند بسته چیپس و پفک روبه روی تلویزیون نشسته، به احتمال یا منتظر شروع سریال مورد علاقه خود است یا بعد از یک روز سخت کاری می‌خواهد یک فیلم سینمایی ببیند. اما هر ۴ سال بین ماه‌های نوامبر تا اکتبر یا همان مهر و آبان خودمان، می‌توانید در تلویزیون‌های خانه تان یا لم داده با گوشی‌های تلفن همراهتان، یکی از سرگرم کننده‌ترین برنامه‌های ساخته شده به دست بشر را ببینید.
 
قطعا انتخابات آمریکا بر سرنوشت مردم آمریکا و خیلی از کشور‌های دنیا تأثیر می‌گذارد، اما پیش از هر چیز دیگر یک شوی جذاب است با مخلوطی از مناظره‌های جنجالی، فیلم‌های تبلیغاتی جذاب، سخنرانی‌های ماهرانه و در انتخابات جدید، تبلیغات مجازی و پویش‌های اینترنتی. گزینه آخر، یعنی تبلیغات فضای مجازی، آن چیزی است که در مطلب پیش رو و کمتر از یک روز تا پایان تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا به آن می‌پردازیم.


تو نره خری، منم فیلم!

در آمریکا ۲ حزب مطرح و اصلی، یعنی دمکرات‌ها و جمهوری خواه ها، با ۲ رنگ اصلی آبی و قرمز شناخته می‌شوند؛ آبی برای دمکرات‌ها و قرمز برای جمهوری خواهان. در همه پویش‌های تبلیغاتی، از رنگ پرچم‌ها تا بنر‌های بزرگ و حتی رنگ کراوات نامزد‌ها و عروسک‌های خر و فیل به ۲ رنگ آبی و قرمز درمی آیند و طرف داران حزب دمکرات و جمهوری خواه با استفاده از این ۲ رنگ برای نامزد‌های خود تبلیغ می‌کنند. در جملات قبلی از ۲ حیوان، یعنی خر و فیل حرف زدیم؛ خر نماد دمکرات‌ها و فیل نماد جمهوری خواهان است.
 
دلیل اینکه دمکرات‌ها خر را انتخاب کرده اند، این است که در انتخاباتی در قرن ۱۹ میلادی، یکی از نامزد‌های جمهوری خواه، رقیب دمکراتش را «نره خر» خوانده و او هم با استفاده از این سوتی رقیب، حرف زشت او را به نماد تبدیل کرده است. البته این نماد سازی‌ها در گذر زمان و متاثر از کارتون‌های منتشر شده شکل گرفت. جمهوری خواهان هم از تیتر روزنامه‌ای که در آن آبراهام لینکلن، یکی از مهم‌ترین رئیس جمهور‌های آمریکا و لغوکننده قانون برده داری، به دلیل قدرت زیادش فیل خوانده شده بود، استفاده کردند و خود را فیل نامیدند.
 
این موضوع هم یک شبه اتفاق نیفتاد و رسانه‌های مختلف با انتشار کارتون در شکل گیری آن کمک کردند. همان طور که دیدید، سفت وسخت صحبت کردن و حتی اهانت کلامی دشنام دادن که این روز‌ها سؤال خیلی‌ها درباره انتخابات آمریکاست و بعضی از افول اخلاق در بین سیاست مداران و به ابتذال کشیده شدن شأن رئیس جمهوری آمریکا حرف می‌زنند، از سال‌ها پیش وجود داشته تا جایی که بیش از ۱۰۰ سال پیش، یکی از نامزدها، دیگری را «نره خر» می‌خوانده است! اما این روز‌ها با گسترده شدن فضای مجازی و البته شیوع بیماری کرونا، سمت و سوی تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا عوض شده است!


فیلم ترسناک!

هم زمانی انتخابات با جشن هالووین که در آن مردم با پوشیدن لباس‌ها و انجام آرایش‌های ترسناک یکدیگر را می‌ترسانند، باعث شده است کلیپ‌های کوتاه تبلیغاتی در توئیتر و اینستاگرام رنگ وبوی هالووینی بگیرند، به عنوان مثال در فیلم کوتاه شبه ترسناکی که ستاد انتخاباتی ترامپ آن را ساخته است، فردی با ماسک جو بایدن به در خانه یک خانواده می‌رود، اما ناگهان ماسکش را از چهره می‌کند و در زیر آن کاملا‌هریس، معاون بایدن، با چهره‌ای ترسناک رخ می‌نماید که این تبلیغ به معنی پوششی بودن بایدن و همه کاره بودن هریس، به عنوان یک دمکرات تقریبا تندروست.
 
فیلم هالووینی ستاد بایدن، اما با گرافیک بهتر و خلاقیت بیشتری یک دهان جنبنده را ساخته است که از آن حرف‌های عجیب وغریب ترامپ در این ۴ سال شنیده می‌شود و بعد هم قلمی وارد تصویر می‌شود و دهان او را سیاه می‌کند تا حفره‌ای که به مثابه دهان ترامپ است، پر شود! جمله تبلیغاتی هم که بعد از آن بر صفحه‌ می‌بینید، این است: «او را ساکت کنید!» بین بازنشر‌های ویدئو‌های ۲ نامزد و البته بریدن سوتی‌ها و ساخت کلیپ‌های خنده دار از ۲ نامزد و انواع واقسام توهین ها، یک اتفاق کمی محترمانه‌تر به پویش بایدن جانی دوباره داده است.


تلفنی از سمت آقای رئیس!

در روز‌های آخر پویش تبلیغاتی بایدن، رئیس سابق او و رئیس جمهور قبلی آمریکا، باراک اوباما، وارد میدان شده است. او علاوه بر سخنرانی‌های سرشار از اعتمادبه نفس و طنازانه که متخصص انجام آن است، در اقدامی عجیب، به شهروندان آمریکایی زنگ می‌زند و شخصا از آنان می‌خواهد که به بایدن رأی دهند و همچنین هر کدام به چند نفر دیگر هم تلفن کنند و بخواهند که به بایدن رأی بدهند.
 
همچنین باراک اوباما دوباره در کالبد بایدن با کلیپ‌های بامزه‌ای مثل پرتاب سه امتیازی توپ به حلقه بسکتبال و گفتن جملات کوتاه مثل «کارم‌همینه!» با صدایی بم، شاید هر کدام جلب کننده چند صد رأی برای بایدن باشد. انگار اوباما مثل جمله‌ای که در یکی از این کلیپ‌ها می‌گوید، واقعا این کاره است!

یکی دیگر از اتفاقات مثبت برای جو بایدن، حمایت‌های بازیگران معروف هالیوودی است؛ لئوناردو دی کاپریو، بازیگر سرشناس فیلم‌های معروف و درجه یک هالیوودی، این روز‌ها نیز اینستاگرامش را پر کرده است از پوستر‌ها و کلیپ‌هایی که مردم را به رأی دادن به جو بایدن تشویق می‌کند. بردلی کوپر و اسکارلت جوهانسون هم از دیگر بازیگران حامی جو بایدن هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->